Zgodba intrig, maskiranja, nenadnih zapletov in razpletov v razkošnih kostumih, poimenovana Netopir, je operetni biser, znamenita mojstrovina “kralja valčkov” Johanna Straussa ml., ki je do danes po vsem svetu dosegla že na tisoče uprizoritev in verjetno ni opernega odra, na katerem ta opereta ne bi v vsej svoji razkošnosti prikazala radoživosti takratnega dunajskega meščanstva.
TERMIN: sobota, 1.2.2025
Johanna Straussa sina (1825-1899) je k pisanju operet spodbudil sam Jacques Offenbach, ki je menil, da je kralju avstrijske lahke glasbe novi odrski žanr tako rekoč pisan na kožo. Gledališče v 19. stoletju pač še ni bilo elitistična ustanova, temveč prostor, v katerem so se srečevali vsi in vsakršni ljudje. Že prvi poskus se je Straussu posrečil: njegov Kralj Indigo in štirideset razbojnikov, ki je doživel premiero leta 1871, je prodrl vse do Pariza (1875), Londona (1877) in New Yorka (1891). Sledil je Rimski karneval, ki ga je Strauss napisal za dunajsko svetovno razstavo leta 1873. Njegovega zmagoslavnega pohoda po evropskih odrih ni mogla zaustaviti niti huda gospodarska depresija, ki je izbruhnila prav v tistih dneh. Potem je prišel na vrsto Netopir. Njegova tekstna predloga je francoska: znameniti tandem Meilhac-Halévy, zaslužen tudi za libreto Bizetove Carmen, je leta 1872 na gledališke deske lansiral komedijo Le Révellon. Na Dunaju je igra prišla v roke vodstvu Carltheatra, ki so ga še posebej zanimale pariške novitete. Karl Haffner je igro prevedel v nemščino in njeno dogajanje prestavil v avstrijsko “zdravilišče blizu velemesta” (najbrž je imel v mislih Bad Ischl). Potem je tekst nekako zašel na mizo direktorja konkurenčnega gledališča Teater an der Wien Maximiliana Steinerja – nazadnje pa se je založniški agent Gustav Lewy domislil, da bi bilo stvar najbolje predelati v operetni libreto in ga ponuditi Johannu Straussu. Vse se je začelo odvijati z bliskovito hitrostjo. Ker so se zaradi skoraj popolnega finančnega kolapsa habsburške monarhije tudi gledališča znašla v veliki stiski, je Richard Genée nemudoma podpisal pogodbo za dokončno izdelavo besedila, Strauss pa se je za šest tednov zaprl v svojo vilo v Hietzingu in skomponiral znamenito opereto. Krstna predstava v gledališču Theater an der Wien (5. aprila 1874) ni bila sprejeta s posebnim navdušenjem, delo je bilo celo označeno kot potpuri valčkov in polk. Mnogo večji je bil uspeh meseca junija v Berlinu, istega leta pa se je Netopir pojavil tudi v New Yorku. Občinstvo je končno spoznalo, da gre za izjemno mojstrovino.
ODHODI AVTOBUSA:
- 15:00 NOVA GORICA (pri Zavarovalnici Triglav)
- 15:10 ŠEMPETER PRI GORICI (AP pri Eurospinu, smer Italija)
- 15:30 AJDOVŠČINA (avtobusna postaja)
Odhod avtobusa po zgoraj navedenem razporedu in vožnja do Ljubljane. Predstava bo v Cankarjevem domu ob 18:00 uri. Avtobus bo potnike pustil na postajališču na Bleiweissovi ulici (pri parku Tivoli) n nato bo sledil sprehod do Cankarjevega doma.
Po predstavi ponovno sprehod do postajališča in vožnja proti domu.
CENA: 70 € na osebo; cena je izračunana pri udeležbi najmanj 30 potnikov na avtobusu.
CENA VKLJUČUJE: avtobusni prevoz na navedeni relaciji, vstopnico za predstavo – sedeži so v parterju Gallusove dvorane in organizacijo izleta.
SPLOŠNI POGOJI IN NAVODILA SO SESTAVNI DEL TEGA PROGRAMA. OBJAVLJENI NA www.porton.si
Nova Gorica, 20.11.2024
Priponke
Priponka | Velikost |
---|---|
porton-netopir-opereta-v-treh-dejanjih-3177.pdf | 1.15 MB |